dag 31 t/m 38 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Isolde en temilja Briel en Boele - WaarBenJij.nu dag 31 t/m 38 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Isolde en temilja Briel en Boele - WaarBenJij.nu

dag 31 t/m 38

Door: Isolde en Temilja

Blijf op de hoogte en volg Isolde en temilja

15 April 2009 | Nederland, Amsterdam

Hari satu tiga puluh
Vandaag goede vrijdag. Isolde de broertje is vandaag jarig dus daar moesten we wel ff rekening mee houden. Dus de wekker gezet om op een normale tijd te kunnen smsen en we gingen iets lekkers halen om er op te drinken. We hadden toch nog boodschappen nodig. Dus we hebben tot 10 uur uitgeslapen en zijn daarna boodschappen gaan doen. We hebben wijn gekocht dus we zijn benieuwd hoe het zou smaken haha. We hadden keus uit 1 dus we moesten wel aangezien Temilja geen bier drinkt. Daarna zijn we naar internet opzoek gegaan. We hebben het in de lobby van het hotel geprobeerd maar daar was het zo langzaam dat we niets op konden zoeken. Een woord vertalen op interglot duurde al meer dan een kwartier dus we zijn naar het ziekenhuis gegaan. Daar was het niet veel beter dus gingen we onverrichte zaken terug. We hadden er flink de pest in want we wilde het graag afmaken. Maar op een gegeven moment waren we het ook zat dus zijn we bij de fitness gaan kijken. Dat was een regelrechte afgang. Het was niet heel groot met ik denk wel meer dan 10 apparaten. Geen airco dus lekker warm en de loopband deed het niet. Het rook er naar stof. Dus we zijn maar terug gelopen om te gaan zwemmen. We hadden geen zin in 50 baantjes maar hebben actief een balletje overgegooid en van elkaar afgepakt. We zijn allebei echt heel gemeen haha. Een paar blauwe plekken hebben we er wel aan over gehouden maar we hadden in ieder geval lol. ’s Avonds Harry potter gekeken en natuurlijk onze wijn open gemaakt. Het was heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel zoet. Met bubbels. Dus wij vonden het lekker haha. We gaan morgen meer halen. Verder is Temilja vergeefs nog twee keer naar beneden geweest om internet te scoren maar het mocht niet baten. We hebben daarna nog gezellig zitten kletsen en eer dat we gingen slapen was het ook al half een. Het moet niet gekker worden. We staan er ook versteld van dat we nog steeds wat te kletsen hebben na toch al 30 dagen samen. Maar het blijft leuk.

Hari dua tigapuluh
Vandaag weer lekker vrij, we zijn een beetje kwijt wat voor dag het is omdat we er al twee vrij zijn geweest maar het word weer een leuk weekend. Vandaag niet zo veel maar morgen naar Bhakti Social van het ziekenhuis om mensen te helpen in de buurt van het ziekenhuis zodat ze gratis geholpen kunnen worden en maandag hebben we de frozen shoulder presentatie wel wat minder maar gaan we karaoke. Is dat niet grappig. Dus het werd weer dolle pret. Vandaag moest de presentatie af dus daar zijn we de ochtend mee bezig geweest. Om twaalf uur waren we het wel heel erg zat en zijn we wat gaan drinken in de mall. Dat dachten we tenminste. We hadden bedacht om maar weer een andere mall te gaan bekijken want je moet toch iets. We gingen naar Royal plaza geweest. Het was wel groot en heel erg druk en heel veel lawaai. Uit iedere winkel kwam een ander liedje en het stond veel te hard. En er was geen normaal restaurant of iets om maar een kopje koffie te drinken dus we waren een beetje verloren. Onderweg hadden we wel een andere mall gezien iets met een M. ja kom er dan maar is uit met de taxi chauffeur. Uiteindelijk hadden we er wat van weten te maken en zijn we aangekomen in maquin squire of zo iets. Daar hebben we een heerlijke wafel gegeten en afschuwelijke cola bij de A&W een soort mc donalds. Beter was er hier ook niet. In deze mall was er wel een hele grote supermarkt net als in Frankrijk dus daar hebben we nog een uurtje rondgebracht. We hebben lekkere dingen gekocht om te eten. We hebben sla met tonijn gekocht voor op brood vanavond en we hebben een film gekocht en nog wat wijn en mix drankjes, we gaan echt niet nuchter naar de karaoke haha. Daarna de taxi weer genomen om naar huis te gaan. De taxi chauffeur had een hele hoge stem we hebben er heel erg om moeten lachen. Net een kind van drie of zo. Heel raar. Daarna lekker baantjes gezwommen. Het gaat heel goed zo deze week. We hebben maar weinig dagen overgeslagen. We zijn trots. Haha daarna moesten we natuurlijk de film kijken. Die kunnen we nooit lang bewaren. En natuurlijk de tonijn met mayonaise heerlijk op een wit bolletje en sla. We hebben genoten. ’s Avonds is Temilja nog gaan skypen en is Isolde vast gaan slapen.

Hair tiga tigapuluh
Vandaag ging om 6 uur de wekker, helemaal niet leuk op je zondag ook al ben je al een paar dagen vrij geweest. We waren om zeven uur in het ziekenhuis waar Uri nergens te vinden was. We zouden met hem mee gaan maar hij bleek er niet te zijn. Dat was wel een beetje raar. Maar ach we gingen met wat andere dockters en dat was ook gezellig. De chauffeur was heel erg gek en wilde van alles van ons weten. Het was maar een kort ritje gelukkig. Anders waren we echt ons shirt kwijt geweest. Er was niet veel te doen bij Bhakti Social we hebben wat rond gelopen en wat gefilmd en foto’s gemaakt. Er was ook een traditionele markt en daar zijn we ook maar ff gaan kijken. Het was heel klein en vies. We hebben ook nog even bij twee mannen gezeten die ook bij Bhakti social hoorde en die dronken koffie. Dan denk je dat is toch niet zo raar. Maar ze kregen het in een kopje en dronken het van hun schoteltje. Turkisch stile of zo??? Daarna hebben we nog wat rond gelopen. Ze verkopen er alles. Fruit groenten vlees vis. Alles inclusief vliegen en katten overal. Heel heel heel erg vies. Isolde wilde er gelijk weg rennen maar Temilja wilde nog wel ff kijken. Afschuwelijk wij snappen dat ze hier niet zo oud worden. Om negen uur zijn we hem gesmeerd want er was echt niets aan we konden alleen maar kijken. Na drie patiënten is het dan wel leuk geweest. Dus wij lekker terug naar het hotel. Daar werden we er aan herrinerd dat het Pasen was. Oh ja hier kom je het echt niet tegen. Geen chocolade eieren geen paashaas niets echt wel raar. Maar ach we hadden er toch niet veel aan. Temilja wilde nog wat kaarten hebben en Isolde had in de batik store ook nog een beeldje gezien dus we zijn daar naartoe gegaan. Het beeldje van Isolde was er niet meer. Balen maar ze heeft wel het zelfde beeldje maar dan van hout dus het is nog steeds leuk en Temilja heeft haar kaarten kunnen kopen. Gelukkig zijn we de winkel uit gekomen. Daar heeft Isolde zelf de taxi groepen. Het koste bijna twee auto’s maar daar konden wij ook niets aandoen. Toen de taxi chauffeur ons zag kwam hij zo snel van de ene kant van de weg naar de andere dat er een auto volop in de remmen moest om hem niet te raken. We zijn maar snel ingestapt voor dat de chauffeur van de auto uit zou stappen. Weer in het hotel aangekomen zijn we maar weer begonnen aan onze 50 baantjes. Heerlijk… toen we wilde eten kwamen we Yvonne tegen. We hebben met haar en haar jongste dochter gegeten. Daarna kwam ook heel de familie en we hebben er uiteindelijk geloof ik wel 2,5 uur gezeten. We waren toch wel vroeg opgestaan dus waren we wel een beetje moe. Dus zijn we maar naar boven gegaan. Daar hebben we echt een afschuwelijke film gekeken the Guroe. Heel verschrikkelijk dus we gingen uit eindelijk weer te laat slapen.

Hari empat tigapuluh
Vandaag weer een dag stage. We gingen vandaag met Agus mee. Agus spreekt heel slecht engels en vind ons geloof ik niet zo heel aardig dus we hebben niet echt contact met hem. Dus er was geen bal aan. Daarna zijn we met de computer in de lobby gaan zitten om internet te vangen. We zijn daarna de presentatie gaan geven. Het was wel leuk. We hebben weer alle oefeningen voor gedaan en zij deden het na. Dat is altijd wel grappig. Daarna zijn we baantjes gaan zwemmen. Er werd ook zwemles gegeven dus we konden niet echt lekker zwemmen. De zwemleraar is dertig ofzo. En natuurlijk begon hij weer met Isolde te kletsen. Gewoon waar we vandaan kwamen enz enz. en natuurlijk

• 15 April 2009 - 17:57

Anja Boele:

Hoi Isolde en Temilja

Handig joh, van Isoldes vader kreeg ik de tip hoe ik via de mail een nieuw verhaal krijg gemaild. Hoef ik niet elke dag te kijken! Ik heb weer vele foto's, en ik begrijp door jullie nieuwe verhaal de betekenis. Erg leuk en ontroerend die omaatjes aan het bewegen. Het viel me op dat de plafonds laag zijn en jullie er amper met armen omhoog konden staan. Zeker afgestemd op kleine Indonesische
    mensen en door de leeftijd gekrompen! Trouwens leuk beeld Isolde. En wat een leuke oorbellen.
    Spannend morgen komen de papa en mama van Isolde bij jullie chillen....
    Blijf schrijven en heel veel plezier. Temilja alvast een hele fijne verjaardag. Snik, dat ik er niet bij kan zijn op je twintigste verjaardag.

Liefs en heel veel kusjes
    Anja.

• 16 April 2009 - 08:37

Nio, Neef Van Yvonne:

Hallo lieve meiden:
    Correctie tellen op z'n Indon. 11=Se(satu)belas, 12=Duabelas etc. Vanaf 20 wordt het DuaPuluh,21=DuaPuluh Satu,22=Duapuluh Dua,23=Duapuluh Tiga etc.
    (Engl. Style!!).
    Tip:Een Indon. zakwoordenboek(Kamus ..), Indon-Engels/Engels-Indon. is misschien ook een uitkomst. Vraag het eventueel aan Yvonne of haar dochter Christy waar het te koop is!
    Verder sukses en veel plezier toegewenst! Groetjes uit Holland.

• 18 April 2009 - 05:56

E. Calis, Dir AGZ:

Beste Isolde en Temilja

Met belangstelling jullie verslag gelezen. Ab Bobbink (doc verpleegkunde en ik zijn van 20 tm 27 april in Soerabaya. Hebben eigen tijd 20-4 hele dag en avonden naast formele programma ochtenden tot halverwege middagen. Nodigen jullie uit mee te gaan naar UNAIR en bij te praten over jullie ervaringen en kansen voor de AGZ. zijn te bereiken via ejm.calis@avans.nl en 06 53865986. verblijven in Plaza hotel,ivm boodschap achterlaten. Hopen jullie te zien, met groet alvast, ook van collega's AGZ.
    Engelien Calis, directeur AGZ

• 18 April 2009 - 10:32

@nneke:

Hoi, leuk hoor, over jullie avonturen te lezen. Wil je tegen mijn broer(tje) zeggen dat ik zijn sms heb gekregen. Ik was aan een antwoord begonnen, toen ik op het laatst blijkbaar op een verkeerd knopje drukte en toen was alles weg. Iedereen de groetjes en kus, Kees en @nneke

• 18 April 2009 - 18:51

Tien En Frits:

Hallo Temilja en Isolde,

De tijd van jullie leven nog steeds. Prachtig toch een land een beetje van binnenuit te kunnen bekijken en beleven. Als toerist kom je eigenlijk nooit zo dichtbij de bevolking, de gewoonten van de mensen, het 'echte' leven, ook al blijven allerlei details toch ongetwijfeld tamelijk ondoorgrondelijk.

Leuk, dat contact met de AGZ. We keken even op internet en het gaat om een hogeschool met afdelingen in o.m. Deventer en Enschede.

Temilja, alvast van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Jullie brouwen er ongetwijfeld een feestje van. En zijn jullie helemaal uitgefeest, dan is er dus altijd dat zwembad. Na 50 (of in noodgevallen 100 baantjes) zijn jullie weer helemaal over een eventuele kater heen...

Vr. gr. Tien en Frits

• 20 April 2009 - 12:03

Opa Lou:

Hoi Temilja
    Lieve schat van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag en nog veel plezier vandaag met Isolde en eventuele aanhang.
    Jullie hebben het waarschijnlijk druk gehad met het bezoek van Isolde der ouders.
    En niet teveel drinken hoor.
    Groetjes en veel knuffels
    van Oma enOpa xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx