dag 28 t/m 30 ja het gaat hard met onze dagen. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Isolde en temilja Briel en Boele - WaarBenJij.nu dag 28 t/m 30 ja het gaat hard met onze dagen. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Isolde en temilja Briel en Boele - WaarBenJij.nu

dag 28 t/m 30 ja het gaat hard met onze dagen.

Door: Isolde en Temilja

Blijf op de hoogte en volg Isolde en temilja

11 April 2009 | Nederland, Amsterdam

Hari delapan dua puluh
Het is vandaag al weer dinsdag. De dagen vliegen voorbij. Nog een dagje en dan zijn we al weer lekker vrij. Vandaag weer stage gelopen. Er was niet veel aan. We hebben meegelopen met Anis. Een aardige meid maar ze zegt niet veel. We hadden veel patiënten dus de ochtend ging wel aardig. Er waren geen bijzondere dingen. We hebben wel weer de man gezien met de brandwonden. Daar heb ik jullie nog niets over verteld. Er ligt en man in de CCU (intensive care zoals ze het willen noemen). Hij is voor 50% verbrand dus dat is vrij heftig. Zijn gezicht en thorax zijn gelukkig niet zo heel verbrand. Maar zijn armen en vooral benen moeten het ontgelden. Hij spreekt goed engels dus we kunnen goed met hem communiceren. Hij wilde heel graag weten hoe mensen met brandwonden in Nederland geholpen werden. En hij had een hoop vragen. Het is wel moeilijk om naar deze man te kijken. Hij ligt daar in een bed met de deur gewoon open. Dus de wonden blijven niet echt steriel. Dus we hebben een hoop met hem te doen. We oefenen wel veel met hem maar hij kan niet zo goed bewegen en alles doet zeer. Maar het is wel een hele interessante man. Verder mochten we ’s middags lekker naar huis. Isolde is 50 baantjes gaan zwemmen en temilja is met de oefeningen begonnen voor Cecilia. Gezellig haha. ’s Avond zijn we met Dr. Hunning nog mee op stage geweest ze had ons niet zo veel te laten zien maar uiteindelijk hebben we toch nog wel wat patiënten gezien. Vooral kinderen. Hierna hebben we nog even op het internet gezeten maar niet lang. Al weer een dag voorbij.

Hari embilan dua puluh
Vandaag de laatste werkdag van deze week al weer. We zijn vandaag naar het ziekenhuis gegaan in plaats van naar Bhakti Luhur omdat ze daar paasviering hebben en we daar niet bij mogen zijn. Dus we hebben de ochtend met Anis meegelopen en ’s middags aan de presentatie gewerkt in de lobby van het ziekenhuis. Het internet is daar echt super snel dus we konden er van alles doen. Isolde wilde ook even geld pinnen maar dat bleek niet te kunnen dus hebben we dat ook even nagekeken op internet. Het blijkt dat je geld toch altijd sneller gaat dan je denkt haha. Na wat terug gestort te hebben konden we dan toch pinnen. ’s Middags vroeg Uri of we zondag mee gaan naar de viering van het ziekenhuis. Dan komen er 500 mensen voor een gratis behandeling. Het begint wel om 7 uur ’s ochtends dus we moeten vroeg uit de veren. Maar is natuurlijk wel heel erg leuk om mee te maken. Verder hebben we vandaag aan het project gewerkt en zijn we weer 50 baantjes gaan zwemmen. Dat gaat zeer goed deze week. ’s Avond hebben we een film gekeken en zijn gaan slapen.

Hari tiga puluh
Heerlijk vandaag vrij. We hadden geen idee wat we moesten doen. Alleen had Mas ons verteld dat we leuke souvenirs konden kopen ergens. Dus ’s ochtends zijn we lekker in de zon gaan liggen. De 50 baantjes zijn ook weer af gelegd. Dus we zijn lekker bruin geworden vandaag. ’s Middags zijn we naar de souvenir winkel geweest. Het was geweldig. We hebben natuurlijk weer veel te veel gekocht en we zijn blij dat Isolde haar ouders komen zodat ze ook weer wat mee naar huis kunnen nemen haha. Anders krijgen wij onze koffer niet meer dicht. We hebben een boek gekocht om foto’s in te doen en Temilja heeft lijstjes gekocht. Verder hebben we kaarten, ketting en schoenen gekocht. Helemaal gelukkig kwamen we daarna thuis. ’s middags lekker film gekeken omdat we toch niet veel te doen hadden en ’s avonds lekker skypen. Het internet was wel heel erg knudde maar om twaalf uur ’s nachts tot twee uur ging het wel beter. Omdat het internet zo verschrikkelijk was zouden we eerst misschien uit gaan. We zouden met Alex een Nederlander uit Limburg gaan en nog twee meiden die we nog niet kennen. Maar hij moest nog huiswerk maken dus hij zou wel langs komen. Maar we zijn gedumpt haha. Nee hij was om 12 uur ook nog beneden en zij dat hij echt even door moest voor school dus konden we lekker met thuis kletsen. Het werd wel een beetje laat maar ach. Morgen toch weer vrij haha. Heerlijk goede vrijdag haha.

• 11 April 2009 - 18:34

Anja Boele:

Hoi Temilja en Isolde

Wat een indrukwekkend verhaal over de man met brandwonden. Knap dat jullie met hem kunnen werken.
    Wat een invasie, 500 mensen die gratis behandeld worden. Wel goed en menslievend.
    Hey meiden geniet van jullie dagen. Leuk dat papa en mama van Isolde langskomen.
    Veel plezier
    Kus en groetjes, Anja

• 12 April 2009 - 10:22

Opa Lou:

Hoi Temilja en Isolde
    Prettige Paasdagen toegewenst van uit Nederland en maak er wat van deze dagen want jullie beleven van alles dan is het bij ons maar saai dus Dames veel plezier verder samen.
    Groetjes Oma en Opa
    en pas goed op jullie zelf

• 12 April 2009 - 12:22

Xandra:

Hallo,

Erg grappig dat jullie inderdaad vrij hebben met pasen. Ik merk er hier op Bali echt helemaal niets van. Had alleen donderdag vrij vanwege de verkiezingen.

Groetjes Xandra

• 14 April 2009 - 15:29

Amber:

Helloooooo,
    Zit ik net een kaart te maken op hallmark.nl loopt mijn pc vast nou dan maar zoo :) wilde even zeggen dat ik geniet van jullie verhalen en dat de tijd super snel gaat hier. Het weer werkt mee gelukkig dus dat komt goed. De koffie smaakt nog steeds raar zo zonder isolde. Vandaag met charissa korfbal les gegeven ging goed en was leuk. Nou ik ga koken en ik zou zeggen blijf lekker schrijven.
    Dikke kuss