Weer een week voorbij nog maar 1 te gaan - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Isolde en temilja Briel en Boele - WaarBenJij.nu Weer een week voorbij nog maar 1 te gaan - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Isolde en temilja Briel en Boele - WaarBenJij.nu

Weer een week voorbij nog maar 1 te gaan

Door: Isolde en Temilja

Blijf op de hoogte en volg Isolde en temilja

20 Mei 2009 | Nederland, Amsterdam

Maandag
Vandaag weer naar onze stage. We hadden helemaal geen zin omdat we net zo’n heerlijk weekend hebben gehad. Maar ach wat moet dat moet. maar we hebben nog steeds geen muziek voor onze gym voor de ouderen dus daar moeten we vandaag ook aan werken. eerst hebben we meegelopen met de fysio tot ongeveer 12 uur. Daarna hebben we gevraagd of we weg mochten. Het internet deed het niet in het ziekenhuis dus wilde we naar Surabaya plaza om daar wat internet te vangen. Daar werkte het internet ook heel langzaam en bij Isolde zelfs niet. Dus van downloaden komt ook niets. Dus zijn we na 4 uur proberen weer terug gegaan. We waren het toen wel geheel zat. Daarna hebben we film gekeken het internet in het hotel deed het namelijk ook niet. Het zit ons niet zo heel erg mee. Daarna hebben we niet veel meer gedaan. Het was een klote dag.

Dinsdag
Vandaag weer stage lopen. We zijn tot 12 uur in het ziekenhuis gebleven en toen moesten we dan toch echt weer muziek gaan zoeken. We hebben weer 3 uur in Surabaya plaza gezeten. Maar niets gevonden. Hebben ondertussen nog wel ff met Isolde haar ouders gespoken. Toch wel handig dat tijdsverschil. Daarna hebben we het downloaden opgegeven en zijn we naar de muziek winkel geweest. Daar hebben we een uur naar muziek zitten luisteren dat misschien wel geschikt zou kunnen zijn voor de gym. We hebben uiteindelijk 2 cd’s gevonden en die hebben we meegenomen. ’s Middags hebben we er wat naar geluisterd maar waren het wel een beetje zat dus hebben het even laten liggen. Wat achteraf niet zo heel slim was want nadat we in het ziekenhuis de muziek hadden uitgezocht en we daarna geskyped hadden met de familie
Stage tot 12 uur. Toen naar Surabaya plaza. Hadden nu echt muziek nodig. Hebben na 3 uur de shop opgezocht en daar muziek gevonden. Even een break gehouden. ’s Avonds stage muziek uitgezocht ’s avonds gym gemaakt. Duurde wat lang hebben tot 2 uur bezig geweest temilja nog langer Isolde is om 4 uur opgestaan om haar deel nog te doen. het was dus een heftig nachtje

Woensdag
Vandaag hebben voor het eerst de gym gegeven. We begonnen met de pilot groep om het eerst even uit te proberen. Ze waren heel erg enthousiast en weet je wat.. ze vonden de muziek geweldig. Nou dan is al je werk toch nog voor iets geweest. Daarna zijn we naar de giant gegaan om boodschappen te doen en toen zijn we naar huis gegaan en gaan relaxen want we waren erg moe. We hebben tot 13:00 geslapen of film gekeken. Daarna zijn we nog even op de computer bezig geweest om al de gegevens weer te verzamelen. Daarna zou Wanda komen voor de foto’s en de bikini’s die hij nog steeds heeft maar hij belde af waardoor we vroeg naar Sutos konden om een film te kijken. We zijn naar doomsday geweest. Het was een interessante maar hele vieze film. We hadden popcorn gehaald dat was wel weer vertrouwd en precies zoals in Nederland :D ze hadden zelfs caramel popcorn. We hadden ook water genomen en na de film zijn we werkelijk weg gerent omdat Temilja heel erg moest plassen. Dus wij rennen naar het toilet was het daar natuurlijk druk dus wij naar de volgende en daar kon Temilja dan eindelijk plassen. Het was een close call haha. Daarna zijn we naar huis gegaan en lekker gaan slapen. Want ondanks dat we ’s middags gerust hadden waren we toch nog wel een beetje moe.

Donderdag
Vandaag stage lopen in het ziekenhuis. We hebben geen patiënten gezien want we zijn begonnen met het filmen van de oefeningen voor Bhakti Luhur. We hebben ook de cd’s gebrand die we gekocht hadden zodat we ze allebei hebben maar ook dat we ze aan bhakti Luhur kunnen geven. We hebben daar tot 2 uur gezeten en daarna zijn we ff een rondje gaan doen in het ziekenhuis. We hadden de filmcamera meegenomen. We hebben een leuk filmpje gemaakt maar daarna werden we aangesproken door de bewaking dat we toestemming moesten hebben voor het filmen van het ziekenhuis. Weten wij veel. Maar we hadden gelukkig al genoeg op de film staan dus hoefde we het uiteindlijk niet te doen. niet dat we het gewist hadden als het niet mocht maar toch. ’s Middags in het hotel heel hard verslagen zitten maken. Het bedraagt nu ongeveer 35 pagina’s aan ondernemingen. Dus dat is al wel aardig maar er moet nog een hoop meer bij dus we zijn nog lang niet klaar. ’s Avonds kwam dan eindelijk Wanda om onze foto’s te geven maar hij was onze bekini’s vergeten de LUL (sorry mam:P). dus nu hebben we wel hele leuke foto’s maar nog geen bikini dat is wel balen. Maar hij zou het van de week wel geven dus dan komt het uiteindelijk wel goed. Daarna nog ff tv gekeken en lekker gaan slapen.

Vrijdag.
Vandaag hebben we voor het eerst gym gegeven aan de gehele groep. De muziek lied ons nog wat ik de steek maar het was wel heel erg leuk. Het was net onze verjaardag omdat we van iedereen cadeautjes hebben gekregen. We hebben rozekransen gekregen en een sari. Verder ook nog hangers voor aan onze telefoon. Dus we zijn heel erg verwent. ’s Middags niet veel gedaan. Film gekeken en geslapen. ’s Avonds zijn we gaan stappen. In van jave café. We hadden 3 persoonlijke bediende omdat het helemaal niet druk was en ze ons heel interessant vonden. We kregen van iedereen hun telefoon nummer en ze wilde ook allemaal onze maar dat hebben we maar niet gedaan. Aangezien we niet opzoek zijn naar een lover hier. Na 1 cocktail waren we al aangeschoten en we hebben ook gesproken met de leden van de band die speelde. Het was een cover band met heel veel langzame zeur nummers. Dus erg goed waren ze niet maar ze waren wel heel erg gezellig. Een paar drankjes en shotjes later waren we heel erg gezellig en zijn we pas naar huis gegaan toen de boel sloot en dat was om 3 uur. Toen gingen we met de taxi terug en zijn we gelijk in bed gestort. Vooral Isolde kon geen poot meer verzetten. We hebben het geweldig gehad.

Zaterdag.
Zaterdag ochtend was een beetje hopeloos. Temilja ging nog wel maar Isolde had echt te ver in het glaasje gekeken en was niet te genieten. Het duurde tot een uur of 1 eer ze weer een beetje onder de mensen was. Maar na een paar aspirientjes ging het wel wat beter. Toen hebben we de mail ff gecheckt. En hebben we nog wat film gekeken omdat het regende en daarna zijn we boodschappen gaan doen. Toen was het tijd om ons op te gaan maken en naar dr Arya te gaan. Dus wij in de taxi naar zijn huis. Dat was nog een hele toer want we hadden natuulijk weer een taxi chauffeur die geen idee had waar het was dus we zijn een beetje omgereden. Maar uiteindelijk hadden we het dan gevonden. Van buiten zag het huis er niet zo heel bijzonder uit. We kwamen binnen in zijn eigen praktijk en daar moesten we even wachten. Het was er heel netjes en ze hadden een groot aquarium met nimo vissen en veel koraal. Toen kwam dr. Arya en die deelde ons mee dat hij vandaag 60 werd en dat we dat gingen vieren. Weten wij veel. Hebben geen cadeautje helemaal niets. Dat vonden we wel een beetje lullig maar ja hij had het ons dan ook niet verteld. Daarna gingen we in een dikke mercedes naar zijn favoriete restaurant. Daar stond voor hem maar ook voor ons nog en verassing te wachten. Want wat blijkt het is een suprise party. Dus we zitten niet met z’n 6 en in het restaurant maar met 60. AAAAAAAAAAAH. Dat hadden we niet verwacht. Dus weer aan iedereen voorstellen enz enz. Wat wel leuk was dat een neef van Dr. Arya 8 jaar in Nederland heeft gestudeerd en gewerkt. Dus die kon een beetje nederlands net als zijn vriending. Dus daar hebben we mee zitten kletsen en daar gaan we maandag mee uit eten. Dus zo hebben we het uiteindelijk weer heel leuk gehad. Het blijkt toch waar te zijn als je ergens helemaal geen zin in hebt dan word het het leukst. Hihi ’s avonds lagen we om 10 uur lekker te slapen. Heerlijk.

Zondag
Vandaag waren we om 7 uur al wakker. Die stomme biologische klok. Dus hebben we maar een film gekeken. En toen was het ook nog maar tien uur. Dus zijn we daarna de kaarten (die allang op de post hadden moeten zijn) gaan posten. Maar dit ging niet helemaal goed want op zondag is alles open behalve het postkantoor haha. Dus waren we voor niets. Dus zijn we maar mail gaan checken en om 3 uur kwam Dr. Cecilia om ons mee te nemen naar de rivier in Surabaya. Daar zijn hele groepen mensen die daar in een soort krottewijk wonen. Maar nu moet dat gesloopt worden van de regering maar kunnen de mensen nergens heen. Er zijn wel huizen waar ze heen mogen maar daar moeten ze huur betalen en ze hebben geen geld voor. Dus dat is ook geen optie. Maar ze zijn al begonnen met slopen dus het is een groot probleem. De bedoeling is dat er medicatie komt om de mensen gezond te houden en dat er een nieuwe gemeenschap opgebouwd kan worden. Dus werk, school en woningen. Cecilia had ons vooral meegenomen om ons te showen en om ons geld uit de zak te trochelen of zo iet. We moesten het maar thuis veel gaan vertellen of zo. Op de een of andere manier vinden wij dit heel vervelend. Wij zijn ook maar gewoon studenten en hebben een eigen leven. We doen al veel voor Bhakti Luhur we zijn geen golddiggers voor haar. Maar ze bleef maar doorgaan. Uiteindelijk hebben we door het dorp gelopen dat er nog wel stond. Bij het hoorfd zijn we wat gaan drinken. Sprite en cola met een of andere noedels die we maar hebben laten staan. Want het is er niet echt schoon. Ook de rivier is vol modder en het is zout water wat ook nog een beetje stinkt. Maar het frappante is dat ze er wel in zitten te vissen. Één had zelfs een grote hagedis gevangen en die was hij aan het villen. Isolde moest gelijk denken aan de baardagamen die ze thuis heeft. Dan is het toch wel akelig als je dan het velletje er af ziet gaan. Even later kwamen we een stel vrouwen tegen. Één vond ons zo interessant dat ze Isolde om haar middel beet pakte en met haar mee ging lopen. dat was wel grappig. Even later bleven we ff staan en toen begon ze haar te knuffelen. Maar ze is zo klein dat ze met haar neus tussen isolde haar borsten zat. René zou er jarloers op zijn maar voor Isolde was het toch niet echt lekker. Toen ze Isolde los gelaten had ging ze snel naar Temilja staan. Ondertussen zij ze alleen maar dat ze wel met ons mee naar huis wilde gaan. We hebben haar toch maar achter gelaten. Word zo’n gedoe met de douane en zo en ze is ook zwaarder dan 20 kilogram dus moet er nog extra voor betalen voor ook. Dus dat is het niet helemaal waard. Daarna gingen we met Cecilia eten. Ondertussen had ze ook de dokter, de gids die in de communitie leeft en de cameraman uitgenodigd die met ons mee waren gegaan. Maar ze had maar gerekend op 3 mensen dus er was niet echt heel veel eten. Vooral de gebakken kip was niet echt genoeg. Maar we hebben uiteindelijk toch wel lekker gegeten. Het bleek dat de gasten die ze uitgenodigd had ook zo snel mogelijk weg wilde dus we hebben er met z’n 5en aan gewerkt om dat zo snel mogelijk te doen. uiteindelijk deden we er nog 2 uur over om weg te komen. Want we moesten allemaal films kijken waar cecilia in speelde enz enz. Uiteindelijk hadden we haar zo ver dat ze de taxi belde en toen waren wij weg maar moesten de jongens nog blijven omdat ze nog iets voor hun gekocht had. Dus ze moesten nog ff. Arme zij. Wij gaan skypen en lekker slapen.

• 21 Mei 2009 - 08:08

Anja Boele:

Hoi Meiden

Al zijn het de laatste loodjes van jullie stage, het blijft leuk jullie belevenissen te lezen.

Tot het volgende verhaal.
    Liefs en kus, Anja

• 23 Mei 2009 - 20:26

Mieke :

Daag meiden, Leuke verhalen weer.
    Het ga jullie goed, geniet er nog even van!!

• 23 Mei 2009 - 22:03

Anja Boele:

Hoi Girls

Mocht er geen verhaal meer komen, wil ik jullie alvast een fijne, sprankele tijd op Bali wensen. Isolde jij nog een hele fijne vakantie met Rene.

Tot weer in Nederland denk ik. Bedankt voor jullie leuke en inspirerende verhalen. Ik ben door jullie stage veel handiger geworden met de computer. Ik heb genoten, maar ik kijk ook uit naar jullie terugkomst. We gaan met zijn alle de films en foto's bekijken,
    leuk.
    Tot gauw, liefs en groetjes, Anja