heel veel dagen nr 2 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Isolde en temilja Briel en Boele - WaarBenJij.nu heel veel dagen nr 2 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Isolde en temilja Briel en Boele - WaarBenJij.nu

heel veel dagen nr 2

Door: Isolde en Temilja

Blijf op de hoogte en volg Isolde en temilja

02 April 2009 | Nederland, Amsterdam

Hari dua duapuluh
Vandaag weer een dag Bhakti Luhur. Om kwart voor zes hadden we de taxi en om kwart over zes kwamen we aan. We hebben alle oma’s naar buiten geholpen en zijn toen de gym gaan filmen. Zodat we een houvast hadden om mee te werken. Het kijken naar al die oma’s is echt heel grappig. De een kan het wel en de ander doet maar wat. Sommige staan zelfs met de rug naar de rest en maken hele andere bewegingen de andere kant op. Hilarisch om te zien en er was een zuster die zich er druk om maakte en dat was nog leuker. Elke keer als de oma weg draaide stond de zuster er weer naast om haar terug te draaien. En de oma maar keihard lachen. Na een half uurtje van gymmen gingen alle oma’s weer naar binnen en zijn wij met de fysio mee gelopen. Meer dan de bloeddruk opnemen doet hij niet dus we hebben wat contact proberen te zoeken met de oma’s. Maar dat is nog niet zo makkelijk. Er zijn erbij die geen andere taal spreken dan Indonesisch maar sommige oma’s begrijpen het helemaal niet meer. Die zijn het spoor een beetje bijster. Dus in de ene huiskamer hadden we meer contact dan in de andere. Maar het was wel aardig. Daarna zijn we naar de kinderen gegaan. Dit was geweldig. Eerst was er niet veel te doen dus we dachten dat het uitzitten was maar toen kwam Olivia, Natalie en een meisje waarvan ik de naam vergeten ben. Olivia kende we al van de aller eerste dag. En natalie is een meisje dat spasme heeft in haar benen en in een arm en daarom niet kan lopen. Maar wel heel snel op haar billen vooruit komt. Het derde meisje verdenken we van HDHD. Verder konden we niet zo veel aan haar ontdekken. Het was hilarisch. We hadden een balletje en daar gingen we mee gooien en dan gingen zij het halen. Dus we lieten een kind gooien en de ander ging het halen. Daarna hadden we ook wat ringen. En wat ze helemaal geweldig vonden is om die ringen dan op de grond te gooien en dat wij dan zeggen ooooooooooooh. Hilarisch echt. Dus we vonden natuurlijk overal ringen. En na een tijdje hebben we ze toen bij de hand genomen zijn met ze gaan lopen om alle ringen op te rapen. Dus hadden ze ook nog een goede oefening. Toen ze weg moesten kregen we nog een kus hand. Daarna hadden we nog een patiënt met spasme en daarna mochten we naar huis.
Omdat het nu toch is tijd word om iets aan school te doen zijn we begonnen met het projectplan. Daar zijn we heel de middag gezellig mee bezig geweest. ’s Avonds zouden we mie eten maar dat is er uiteindelijk niet van gekomen omdat we ’s middags serails gekocht hadden en Temilja die wilde eten. Isolde voelde zich nog niet echt lekker dus die ad een boterham. En wie stond daar toen weer op de stoep. Ik ga het niet eens meer vertellen. Hij komt tegenwoordig iedere avond. Hij had een kokosnoot bij zich zodat we die weer konden drinken. We hebben nog een kwartiertje met hem zitten kletsen en toen zij hij dat hij weg moest want de melk zou nu wel koken :S…… Dus wij weer terug in onze film die we aan het kijken waren en tien minuten later kwam onze bezorger met een heerlijk kopje warme melk. Nou worden we verwend of niet. Honger hadden we in ieder geval niet meer dus hebben na de film heerlijk met een bolle buik in bed gestapt.

• 02 April 2009 - 21:46

Hoi Ladies

Wat een leuk verhaal weer. En ik begrijp, toch nog wat oma's in de buurt. Goed voor de heimwee. Ik heb met Nel (ook schildervriendin) de foto's bekeken. Nel ging alle oefeningen "even" na doen. Je weet Temilja hoe sportief Nel is. Ik lag helemaal in een deuk. De spastische zeeleeuwoefening met de vlerken omhoog, was het moeilijkst. Nel liep rood aan, maar het werd hem niet, zoals jij op de foto. Trouwens zware oefeningen hoor, die mensen moeten doen.Ik heb al spierpijn bij de gedachte. Hee lieve meiden veel plezier met Mas?? en een fijn weekend.
    Liefs en kusjes,Anja

• 03 April 2009 - 10:09

Frits En Tien:

Beste Temilja en Islode,

Weer leuke berichten.A.s.zondag komt Anja, met de leptop om jullie mooie foto's te tonen. We zijn benieuwd.

We wensen jullie een prettig weekend, en groetjes van Frits en Tien!

• 04 April 2009 - 08:31

Hoi Temilja en Isolde

Wat een leuke serie foto's weer. Ontzettend leuk die omatje's, die volgens mij goed mee doen met de oefeningen. Wat een invloed hebben jullie zeg!! Jammer dat bij de foto's geen omschrijving staat van wat en waar het is. wat voor gevecht??? Hebben jullie vooral maar veel plezier. Gister toen ik moest werken was het hier 23 graden, nu, klaar voor het zonnetje om wat bij te kleuren is hij verstopt achter de wolken. Maar toch... ik ga in de moestuin werken.
    Liefs en kusjes, Anja

• 04 April 2009 - 11:46

Temilja:

Heej Anja,
    De foto's van die omatjes zijn de oefeningen die ze nu doen! Dus wij moeten nog aan de slag met hun;) Haha Maakt niet uit hoor!
    Kuss

• 04 April 2009 - 14:00

Hoi Girls

Ik heb weer oefeningen in de tuin gedaan. Heb nu wel een fysiotherapeut nodig. Het zonnetje liet zich hier niet meer zien,maar de aardappels staan erin. Dus als jullie weer terug zijn kunnen jullie( ook de boys) nieuwe aardappelen eten uit de tuin. Temilja heeft een heerlijk recept.
    Liefs en kusjes, Anja

• 05 April 2009 - 12:48

Opa En Oma Dordt:

Hoi Temilja en Isolde,

Uit de reis en stage verhalen begrijpen wij dat iedere dag weer een uitdaging en leerzaam is voor jullie opleiding. Wij lezen met veel plezier jullie dagelijkse bezigheden.
    Opa heeft ook een wereldreis achter de rug is naar Antwerpen geweest, ha ha nou meiden veel plezier verder.

Veel liefs en kusjes.
    Oma en Opa.