heel veel dagen nr 1 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Isolde en temilja Briel en Boele - WaarBenJij.nu heel veel dagen nr 1 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Isolde en temilja Briel en Boele - WaarBenJij.nu

heel veel dagen nr 1

Door: Isolde en Temilja

Blijf op de hoogte en volg Isolde en temilja

02 April 2009 | Nederland, Amsterdam

Hari Delapanbelas
Vandaag SCHOPPEN. Maar eerst lekker zwemmen. Om acht uur ging de wekker omdat we anders uit onze kamer gepest worden door de schoonmakers. Daarna lekker gaan zwemmen 50 baantjes getrokken en lekker bruin gebakken. ’s Middags gingen we naar de mal. We moesten eerst wel even wennen. Natuurlijk werden we overal aangestaard en nagekeken. Maar ook de sfeer die er hing en de drukte was overweldigend. We zijn eerst maar wat gaan eten (we hadden namelijk een beetje gehoopt op een KFC of een MD in de mal). En tot onze grote vreugde was er een KFC. Dus wij een lekker kippetje gegeten. Daarna de drukte weer in. We zijn eerst maar een rondje gaan doen en daarna nog een keer gegaan om wat te gaan kopen. Op een gegeven moment hadden we de smaak te pakken en hebben we oorbellen, armbanden, een tas en een jurkje gekocht. Dus lekker geslaagd. Toen met de taxi terug. ’s Middags hebben we genoten van onze nieuwe aanwinsten en hebben we beneden nog wat mail gecheckt. Ik had foto’s van het huis gekregen. De Indiaman was er gelukkig ook dus die heeft ook gelijk het huis maar gezien. Haha. Hij vond het wel wat. Daarna waren we helemaal dood en zijn we lekker gaan slapen.

Hari Sembilanbelas
Vandaag om 10 uur in de taxi gestapt voor ons avontuur naar het waterpark. We hadden niet veel bij ons wat dat kon alleen maar gestolen of nat worden dus geen foto camera en alleen onze Indonesische telefoon. Het was een langere rit dan we hadden verwacht. We hebben bijna 40 minuten in de taxi gezeten. Toen we daar aankwamen was het nog een beetje stil en leeg en iedereen keek ons aan. Na wat rond gelopen te hebben hadden we de kluisjes gevonden en zijn gaan glijden van de twee grootste glijbanen. Dat was echt super gaaf er was er een die licht was en een die donker was. En je moest er met een enkele of een dubbele band doorheen. Het was erg leuk en we hebben hard gelachen. Wat alleen jammer was, was dat als wij uit de glijbaan kwamen er mensen op de rand van het zwembad foto’s van ons zaten te nemen. Dus zij hebben foto’s van ons in het waterpark en wij niet. Handig hè. Verder was er een golfslagbad en een kinderklimding met glijbanen enz. daar zijn we natuurlijk ook in geweest tot dat we op de hoogste glijbaan kwamen en die man die daar stond vond dat wij ons T-shirt uit moesten doen??? Toen zijn we maar weg gegaan. We hebben nog vis in pindasaus gegeten maar dat was niet echt lekker en we zijn toen na 3 uur waterpret weer naar huis gegaan. Toen waren we helemaal dood en zijn we lekker een film gaan kijken. Op de televisie van steven segall of hoe je het ook schrijven mag. ’s Avonds kwam onze geliefde Indiaman en we hebben boven op het balkon ff zitten kletsen en toen vroeg hij of we al gegeten hadden. Wij hadden nog niet gegeten dus hij ging saté voor ons halen. Wij zijn niet vies van wat gratis eten na een dure dag als vandaag dus wij hebben het aangenomen. Hij kwam 15 minuten later terug met ik denk wel 30 stuks kipsaté en 2 biertjes. Zelf had hij een cola. Wat bleek had hij al gegeten???? Nou ja. Het was heerlijk. We hebben lekker in de wind gezeten en heerlijk genoten. Temilja ging toen skypen met Stefan en Isolde is toen met de Indiaman boven gebleven. Ze is toen werkelijk haar hemd van het lijf gevraagd over de gebruiken in Nederland. Het was wel heel grappig. Zij is er achter gekomen dat hij een vrouw en 3 jongens heeft in India en dat hij hier voor twee jaar is. In juni gaat hij weer terug naar India. Na zo’n 2 uur te hebben gekletst was het wel genoeg en is Isolde vast naar bed gegaan. Temilja kwam niet veel later. Heerlijk slapen.

Hari Dua Puhluh.
God wat voelt Isolde zicht beroerd. Slap in de benen, diaree van hier tot Tokio niet in staat om naar de stage te gaan dus Temilja heeft deze dag alleen moeten trotseren. Het was gelukkig een drukke dag met veel patiënten en veel Cecilia. Om 12.30 is ze bananen gaan halen voor Isolde om iets tegen de diaree te doen. Isolde was nog steeds beroerd en had de hele ochtend liggen slapen en had zo’n idee dat dit wel de hele dag kon duren. Daarna is Temilja nog even terug gegaan. Cecilia heeft ons uitgenodigd om morgen met haar mee te gaan om een museum en een tabak fabriek in Surabaya te bekijken. Best leuk maar of Isolde het aan kan is nog maar de vraag. ’s Middags hebben we niet veel gedaan. Vooral geslapen. Temilja voelde zich uiteindelijk ook niet zo lekker. We verdenken het eten in het waterpark of de saté. Veel gegeten hebben we niet en toen kwam natuurlijk de Indiaman weer langs. Toen we hem vertelde dat we niet zo lekker waren ging hij van alles voor ons regelen. Kokos water, dat geeft wat energie en pillen die we uiteindelijk maar terug gegeven hebben want vertrouwen doen we het niet helemaal en we hebben ook een film van hem gehad. August Russ. Na twee glazen kokoswater zaten we helemaal vol. We hebben nog een kokosnoot voor morgen gekregen. Daarna zijn we de film gaan kijken. Het was een heerlijke film met een jongetje die weggegeven was en die door de muziek te volgen zijn ouders weer vind. Heerlijk. Met een happy end. Daarna in bed geploft om de volgende morgen pas weer wakker te worden.

Hari satu duapuluh
Vandaag gingen we dan met Cecilia op pad. Heerlijk. Zeker als je nog maar net hersteld bent van een fixe diaree. Na 3 diaree remmers gingen we dan toch op stap. Natuurlijk had Cecilia weer drie dingen tegelijk geregeld en moesten we eerst naar de Universiteit. We hebben daar een uur voor attractie gezeten want natuurlijk is er ook geen student die westerse meiden heeft gezien. Daarna gingen we naar een museum met monumenten over de oorlog in Indonesië. Wij dachten dat Cecilia met ons mee zou gaan. Maar niets bleek minder waar. Ze ging gewoon weg. We waren er en ze zij doei en reed weg. Het was even schrikken maar daarna zijn we maar zelf op verkenningstocht gegaan. Het grootste deel van het museum was in het Indonesisch dus veel begrepen we er niet van. Maar we hebben wel een stukje kunnen lezen over de kolonisatie dus het was niet voor niets. De lucht buiten werd steeds donkerder en we gingen snel door naar het huis van Sampoerna. Dit is een oud opvangcentrum voor kinderen geweest, daarna een concertzaal en nu is het een fabriek waar sigaretten gemaakt worden. De fabriek was nog open en we mochten naar binnen kijken. Daar zaten 300 vrouwen bij elkaar als een idioot sigaretten te rollen. Het leek net of ze versneld afgespeeld waren. En dan de muziek die gedraaid werd was helemaal toepasselijk. Het leek wel een deuntje dat zo uit een stomme film gehaald kan zijn. Het zag er wonderlijk uit. Niet alleen stonk het er naar de sigaretten ook naar de kruitnagel. Beetje rare combinatie en dat vonden wij ook en we werden er ook een beetje misselijk van. Er was voor de rest niet veel meer te beleven dus we zijn maar sigaretten gaan kopen om thuis uit te proberen omdat we allebei niet roken haha. Daarna was Isolde helemaal aan het eind van haar Latijn en zijn we naar huis gegaan. Daar hebben we geslapen en een film gekeken “the triomph” weer zo’n film met een happy end. Heerlijk. ’s Avonds kwam onze gezellige India man weer langs. Deze keer met lekkere warme melk. Heerlijk. Hij voelde zich schuldig omdat hij ons saté gegeven had en hij dacht dat we daar ziek van zijn geworden. Maar nadat we vertelde dat we vis op hadden stapte hij er snel vanaf.

• 02 April 2009 - 20:53

Mieke:

Hoi Meiden, wat een weekend zo weer achter de rug.
    Michael heeft ook wel eens van die kretek sigaretten gehad van zijn moeder, als je die in nederland gaat roken kijkt iedereen je achterlijk aan. Het stinkt en je krijgt er een zere tong van aldus Michael.
    Ik ben wel een beetje jaloers op jullie zwembad verhalen en lekker bruin bakken, dat gaat hier helaas niet.
    groetjes